MANGO MEYVESİNİN FAYDALARI

16 Ocak 2008 Çarşamba Dünya tropikal ikliminde meyvelerin kraliçesi olarak da bilenen mango dış yapısı ve kesildiğinde ortaya çıkan mükemmel kokusu ile her zaman ilgi odağı olmayı başarmıştır.Tropikal iklim meyvesi olan mango, içerdiği yüksek C vitamini yönünden, kan dolaşımını rahatsızlıklarında özellikle tedaviye yardımcıdır.Orta ve Güney Amerika, Asya ve Afrika ülkelerinde üretilmektedir.Tropikal meyvelerden mangonun en lezzetli hali, en çok dolgun olduğu dönem.
C vitamini, provitamin A ve B vitamininin tüm türlerini içeren mango, mümkün olduğunca çiğ yenilmeli.Tek kusuru biraz pahalı olmasıdır
Mangonun faydaları
*Bu meyve içerdiği vitaminler nedeniyle sinirler, cilt ve saçlar için çok yararlı.
* Mango potasyum, lif ve kuvvetli bir anti-oksidan deposudur.
*A vitamini C vitamini E vitamini Demir Böbreklere faydalıdır, Kanı temizler, Sindirimi hızlandırır, Asitli yiyecekleri nötralize eder.
* Olgunlaşmış mango oldukça faydalıdır.
* Mangodaki ana gıda maddesi şekerdir.
* Ayrıca tartarik asit ve malik asite ilave az miktarda sitrik asitte bulunur. Bu asitler vücut tarafından kullanılır ve vücudun alkali kaynaklarını koruyabilmesine yardımcı olur.
*Olgunlaşmamış mango erkekleri, sıcağın ve kavurucu rüzgârların zararlı etkilerine karşı korur.
*Sıcak kül üzerinde pişirilen mango su ve biraz şekerle karıştırılıp bir içecek hazırlanırsa, bu sıcak çarpmasına karşı çok etkili bir tedavi yöntemidir.
*Ham mangonun üzerinde biraz tuz serpip yemek yaz aylarında aşırı terleme sonucu oluşan tuz ve demir kaybını azaltır.
Olgunlaşmamış mango, satın alınmışsa olgunlaşana kadar oda sıcaklığında 3-5 gün saklanır.
Olgunlaşmış mangoları kapalı plastik çantalarda sebzelikten uzak bir yerde 3-4 gün buzdolabında saklayabilirsiniz.
kaynak.netten alıntı

6 yorum:

Adsız dedi ki...

bu mango baya güzel hemde yazın çok terlemiştim mango ya biraz tuz döküp yediğimde gerçektende terliliğimi geçirdi ve rahatladı herkeze tavsiye ederim hele yaz aylarında .

Adsız dedi ki...

merhaba ben kübra ilk defa mango yiyorum gerçekten ilginç bir meyve güzel bir tadı var ferahlatıyor.

özge dedi ki...

ben mangoyu bana ihanet eden vefasiz kız arkadaşimla yemeyi sevdim müdayimi oldum şimdi yemeden duramiyom ...

HÜLYA BAYIRLIGİL dedi ki...

ben mangoyu 10 aylık oğlum değişik meyvelerden tatsın diye aldım. gerçekten faydalarını okuyucunda sürekli yedirmeye karar verdim. tabi oğlumda çok sevdi :))

Unknown dedi ki...

Mango yedim yerken hafif agizda yanma oluyor bunun sebebi ne acaba

Unknown dedi ki...

Mango yedim yerken hafif agizda yanma oluyor bunun sebebi ne acaba

Bu Konuları Okudunuz mu ?